خاک مناسب گل و گیاهان آپارتمانی

خاک‌هایی که برای گل و گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار میگیرند به دو دسته اصلی خاک سنگین و سبک تقسیم بندی می شوند .البته میتوان با تغیراتی در ترکیب این خاک ها ،آن را بصورت نیمه سبک درآورد که حد وسطی از خاک سبک و سنگین است و ترکیبی مناسب برای طیف گسترده ای ازگل و گیاهان آپارتمانی می باشد.البته امروزه بخاطر وجود بازار رقابتی و افزایش تعداد تولید کنندگان و تنوع محصولات، انواع خاک ها بصورت آماده به بازار عرضه و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

خاک‌ سنگین

خاک‌های سنگین بیشتر از رس تهیه شده‌اند و قدرت زهکشی بالایی ندارند.این به معنای این است که این خاک نمی‌تواند به راحتی آب اضافی را از گلدان خارج کند.

خاک‌ سبک

خاک‌های سبک به خاک‌هایی گفته می‌شوند که زهکشی بالایی دارند و آب به راحتی از آن خارج می‌شود.

نمی‌توان به طور قطع بیان کرد که بهترین خاک برای گلدان ،خاک سنگین یا خاک سبک یا نیمه سنگین است.نوع گل و گیاه در انتخاب خاک نقش اصلی و تعیین کننده دارد بدین صورت که گل وگیاهان با توجه به شرایط نگهداری،نوع نژاد و شرایط دیگری من جمله گرمسیری یا سردسیری ،آفتاب دوست یا سایه دوست بودن و … نیازمند خاک مناسب خودشان هستند.

هر خاکی ویژگی خاص خودش را دارد که باید با گیاهی که در بستر آن خاک قراردارد همخوانی داشته باشد. مثلا خاک سبک برای هر گل و گیاه آپارتمانی مناسب نیست؛زیرا باعث می‌شود که با هر بار آبیاری مواد غذایی نیز از خاک خارج شوند و هیچ ماده ی غذایی برای رشد و پرورش گیاه باقی نمی‌ماند.

در مورد خاک‌های سنگین نیز این نکته ضروری است که گیاه با این بسترکاشت سازگار باشد، چون این نوع خاک قدرت زهکشی بالایی ندارد.این به معنای این است که این خاک نمی‌تواند به راحتی آب اضافی را از گلدان خارج کند و این کار باعث می‌شود تا ریشه‌ی گیاه بپوسد و در نهایت گل و گیاه از بین برود.

موقع خریدن خاک نکاتی که گفتیم فراموش نشه و حتما ازعرضه کننده یا فروشنده مشورت های لازم روبگیرید که بهترین و مناسب ترین خاک رو برای گل و گیاهان عزیزتون انتخاب کنید.

گفتنی است که ما در مجموعه رز سبز با کادری خبره و کارشناس نیازهای شما عزیزان رو شناسایی ورفع کردیم  و آماده عرضه انواع خاک و بستر آماده کاشت جهت گل و گیاهان آپارتمانی شما هستیم. خاکی که ما ارائه میدیم

کاملا ارگانیکه

 دارای جذب بالاست و رطوبتو در خودش حفظ میکنه

حاوی عناصر ضرروری جهت رشد گیاهان

دارای بافتی نیمه سبک و بدون بو است رو بفروش میرسونیم

حاوی خاکبرگ،  ورمی کمپوست، خاک هوموسی، پرلیت، پودر زغال و رس می باشد.

دارای جذب بالاست و رطوبتو در خودش حفظ میکنه

حاوی عناصر ضرروری جهت رشد گیاهان

دارای بافتی نیمه سبک و بدون بو است و حاوی خاکبرگ،  ورمی کمپوست، خاک هوموسی، پرلیت، پودر زغال و رس هست.

جهت مشاوره و خرید و اطلاع از قیمت انواع خاک های ارگانیک  و بسترآماده کاشت به لینک زیر مراجعه کنید.

https://greenrose.ir/product-category/%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d9%88-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa/%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *