خاک کوکوپیت؟

خاک کوکوپیت در واقع نوعی بستر کشت می باشد که از الیاف پوست، پوشش میوه نارگیل و در برخی موارد از پوست تنه درخت نارگیل و به صورت فشرده تهیه می شود.

کشورهای شرقی آسیا ازعمده ترین تولیدکنندگان کوکوپیت در جهان هستند؛ دو کشورهند و سریلانکا به علت داشتن درختان نارگیل فراوان اصلی ترین تولید کننده کوکوپیت درجهان می باشند(کیفیت خاک کوکوپیت سریلانکا به مراتب از هند بالاتر است)

کوکوپیت یک محیط کشت سبک، سازگار با محیط زیست میباشد که توانایی نگهداری آب به مقدار زیاد را داراست.

(هنگام مصرف با افزودن آب به هر یک کیلوگرم خاک کوکوپیت فشرده، 15 لیتر کوکوپیت مرطوب خواهید داشت)

مراحل تولید کوکوپیت

یکی از بهترین بستر‌های کاشت برای گیاهان است و شبیه پیت ماس بوده ولی رنگش قهوه‌ای تیره است. کوکوپیت را هم می‌توان جایگزین خاک کرد و هم آن را بصورت ترکیب و مخلوط با خاکهای دیگر مانند پرلیت و پیت ماس یا خاک برگ و … بکار برد.

کوکوپیت بهترین بستر برای رویش انواع بذر، قلمه، انواع پیاز و نشاء است.

مزایای استفاده از خاک کوکوپیت 

کوکوپیت آماده مصرف

معایب خاک کوکوپیت

کوکوپیت برای چه گیاهانی مناسب است ؟

این خاک بستر خوبی برای رشد و رویش گیاه و بذر، نشا، انواع پیاز و قلمه است، همچین برای کاشت گوجه فرنگی، فلفل دلمه، خیار،صیفی‌جات و گلهای شاخه بریده مانند رز و لیلیوم و نیز کاشت درختچه و قارچ عالی عمل می‌کند.

همچنین از کوکوپیت برای گل وگیاهان آپارتمانی استفاده‌ می شود.(این استفاده میتواند به تنهایی و یا ترکیب با خاک های دیگر باشد)

کوکوپیت قالبی – کوکوپیت ترکیب شده با پرلیت

کوکوپیت را می‌توان از بازارهای گل یا گلفروشی ها یا مراکز عرصه محصولات کشاورزی هم به صورت قالبی فشرده تهیه کرد(بعد از خرید آن را در آب قرار دهید.پس از قرار گرفتن در آب، آب زیادی جذب می‌کند و از هر یک کیلوگرم کوکوپیت قالبی فشرده حدود ۱۵ لیتر کوکوپیت مرطوب بدست می‌آید) و هم میتوان بصورت کوکوپیت آماده مصرف تهیه نمود.

فروشگاه رز سبز بهترین و با کیفیت ترین خاک کوکوپیت را با قیمت های جذاب در دسترس عموم قرارداده و تنها با یک کلیک میتوانید کوکوپیت آماده و یا قالبی را درب منزل تحویل بگیرید.

برای خرید خاک کوکوپیت آماده کاشت یا بستر ترکیب شده با کوکوپیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *